Hemmakväll VS UteKväll ???

Nu på senare dagar eller månadre eller vad man nu ska säga så har jag blivit mer en hemmakvälls brud, som gillar att chilla hemma på helgerna än att gå ut och festa på krogen.. Det är inte lika kul.. vad fan ska man ut för och spendera pengar på dyr alkohol...? när man kan lägga pengarna på något bättre? 
 
Man kan gå ut, och roa sig, det gär ju alla någon gång iaf. Jag har insett att det är så mycket mysigare nu när solen är uppe längre och lyser så är det skönt att sitta på balkongen med sina nära och kära och snacka, ha chillkväll, vinkväll Etc etc... Sedan gör man inte av med några pengar när man sitter hemma och chillar på balkongen, och jag tycker att det är roligare att vara hemma. Man har ingen plikt till att göra sig fin och se fixad ut när man är hemma, och När man har jobbat en hel vecka, så orkar man inte gå ut, man ska ju vila upp sig på helgen inte slösa mer energi..??
 
Är du en Hemmavkälls person eller en som går ut på krogen och festar mycket??
 
Förrut under mitt sista år i gymnasiet tills för något år sedan så kunde jag vara ute mer eller mindre varje helg och supa, vissa helger spenderade jag super mycket andra inga pengar alls.. Men jag tror att vi alla kommer att vexa upp nogon gång och man inser att hemma kvällar är mysigare och trevligare i rätt sällskap! Kul är och att gå ut men inte lika mysigt enligt mig..
 
Jag slutade gå ut för att jag jobbade väldigt mycket på täby galopp förra året och då jobbade jag 6 dagar i veckan där av helgerna mesta dels... då orkade man inte gå ut, och sen har det blivit lite infall av att vilja gå ut och dasna och ha kul och supa, men inte så mycket mer!
 
 
Ni får gärna skriva vad ni tycker och vad ni föredrar :) 

Kommentera här: